Český sen

Český sen

DVDAT12
Režie:Vít Klusák, Filip Remunda
Délka:93 minut
Žánr:Dokument

První česká filmová reality show o fiktivním hypermarketu a jeho "obětech".

Režie: Vít Klusák, Filip Remunda

Tvůrcům originálního dokumentu Český sen, Vítu Klusákovi a Filipu Remundovi, se podařil husarský kousek: vzbudili mimořádný zájem veřejnosti již při samotné realizaci své nevšední sondy do světa české konzumní společnosti. Když 31. května 2003 otevřeli před nedočkavými tisícovkami zákazníků (údajně 4 280) na zelené louce v letňanském areálu fiktivní hypermarket Český sen, jejž tvořila pouhá kulisa (namalované průčelí hypermarketu na plátně 10x100 m), rozpoutali tím lavinu vášnivých diskusí, jež měly ozvuky i v parlamentu.

Studenti FAMU však ve svém absolventském snímku nemínili nikoho škodolibě zesměšňovat. Rozhodli se jen netradiční metodou prozkoumat fenomén doby, jímž je trávení volného času celých rodin nakupováním v obřích obchodech. Přitom je zajímala především jejich vnější motivace, tedy podléhání tlaku všudypřítomné reklamy. Proto se oba autoři změnili v manažery, kteří si najmou příslušné týmy, s nimiž realizují masivní kampaň, na jejímž konci je otevření neexistujícího Českého snu. Právě jednotlivé etapy kampaně tvoří jádro snímku, zatímco v médiích proprané záběry na podvedené návštěvníky (kteří neuposlechli výzvy na letácích) jsou jen logickým vyústěním.

Tvůrci zručně pracují s realitou a pomáhají si specifickým humorem a místy i sebeironií. Výsledkem je svěží, neotřelý a hlavně zajímavý dokument.

Tvůrci uspořádali dvě předpremiéry filmu pro podvedené návštěvníky Českého snu.

Délka: 93 min

Rok výroby: 2004

Země původu:

  • Česká republika

První česká filmová reality show o fiktivním hypermarketu a jeho "obětech".

Režie: Vít Klusák, Filip Remunda

Tvůrcům originálního dokumentu Český sen, Vítu Klusákovi a Filipu Remundovi, se podařil husarský kousek: vzbudili mimořádný zájem veřejnosti již při samotné realizaci své nevšední sondy do světa české konzumní společnosti. Když 31. května 2003 otevřeli před nedočkavými tisícovkami zákazníků (údajně 4 280) na zelené louce v letňanském areálu fiktivní hypermarket Český sen, jejž tvořila pouhá kulisa (namalované průčelí hypermarketu na plátně 10x100 m), rozpoutali tím lavinu vášnivých diskusí, jež měly ozvuky i v parlamentu.

Studenti FAMU však ve svém absolventském snímku nemínili nikoho škodolibě zesměšňovat. Rozhodli se jen netradiční metodou prozkoumat fenomén doby, jímž je trávení volného času celých rodin nakupováním v obřích obchodech. Přitom je zajímala především jejich vnější motivace, tedy podléhání tlaku všudypřítomné reklamy. Proto se oba autoři změnili v manažery, kteří si najmou příslušné týmy, s nimiž realizují masivní kampaň, na jejímž konci je otevření neexistujícího Českého snu. Právě jednotlivé etapy kampaně tvoří jádro snímku, zatímco v médiích proprané záběry na podvedené návštěvníky (kteří neuposlechli výzvy na letácích) jsou jen logickým vyústěním.

Tvůrci zručně pracují s realitou a pomáhají si specifickým humorem a místy i sebeironií. Výsledkem je svěží, neotřelý a hlavně zajímavý dokument.

Tvůrci uspořádali dvě předpremiéry filmu pro podvedené návštěvníky Českého snu.

Rok výroby: 2004

Země původu:

  • Česká republika

Najděte svoji akci